22 november 2008

Take my heart and please don't break it

Fantastiskt så bra det går att lösa all världens problem under en solig vinterpromenad. Jag och min Personal shopper I (idag snarare Personal walker) har kommit fram till följande lösningar:

1. Celibat
Kan man inte få kärlek någon annanstans får man sätta sin tro till gud. Vi ska gå i kloster och njuta av tystnad, soppa och trädgårdsarbete. Har Taizé någon nunneorden?

2. Hund
Det man längtar efter är någon som blir glad när man kommer hem, och kanske lite extra kroppsvärme i sängen. En hund är det ultimata substitutet, säger I och jag håller med.

3. Pussogram
Det var Dalmasen som myntade begreppet men jag och I har utvecklat idén under dagens walkabout. I en tid av blommogram, chokladogram, godisgram och nallegram saknas en ordentlig puss-tjänst i vårt land. Precis som med ett blommogram skulle man få göra några olika val: Tillgiven puss i pannan eller grovhångel så man tappar andan? Ljus eller mörk pussare? Tjej eller kille?

Ja ja, det handlade mycket om kärlek idag. Men vad fan, det är väl inget att hymla med. Ibland är det fantastiskt att vara ensam, fri och alldeles sin egen. Ibland är det mindre fantastiskt. Just vintermörkret vore fint att dela med någon, och i min värld är det inte ett tecken på svaghet eller osjälvständighet. Trean hjälper till genom att i varje reklampaus spela fantastiska Love med Nat King Cole.

Inga kommentarer: