04 november 2008

Håller tummarna. Så jag vet var jag har dem.

Det är val. Jag har inte brytt mig ett skit. Men medierna måste ha lyckats med någonting, för plötsligt känner jag mig alldeles pirrig. Plötsligt är Obama världens hopp och detta är Stort och Viktigt och Avgörande.

Eller så behöver jag bara kanalisera uppmärksamheten på något annat än att förbereda morgondagens opponering. Jag har också läst massa bloggar jag inte är intresserad av, tittat på Vänner och Judging Amy, och försökt skriva mina memoarer för de senaste åtta åren (men jag orkade bara fem sidor).

Det rasslade i brevinkastet förut. Hade kunnat vara en lapp där det stod något i stil med Du är söt. Men det var bara HSB-propaganda.

Uppdatering:
Och jag är lika dum i huvudet som alltid. Bara jag kom igång var det riktigt kul att responsa bildspel (och sprida ut A3-bilder på köksgolvet). Onödigt att skjuta upp det hela dagen. Gör på mitt eget sätt och skiter i det mesta denotativa fjantet. Istället ska jag dra paralleller till "Ett liv blir till". Detta är "En tall blir till". Nu har jag sett bildspelet (som är fem minuter) sisådär sex-sju gånger. Det finns så många yrken man inte hade en aning om... Kottplockare till exempel. Nu blir det omelett, Top Model och kanske lite valvaka. Ge mig ett O, ge mig ett B, ge mig ett A, osv osv.

Inga kommentarer: