26 november 2008

För övrigt

...åstadkommer Kalle Lind den bästa beskrivningen någonsin av Ola Magnell: "Den mest inåtvände av sjuttitalets truliga vispoppare, den felande länken mellan Povel, Dylan och Zoloft". Mannen med skägg vet hur han ska använda sina ord.

...intervjuar DN Björn Gustafsson.

...har SvD fantastiska djuplodande reportage som jag helt missade som motvillig prenumerant. Om den goda ensamheten. Om mor- och dotterrelationer. Om vanvård på fosterhem.

...förbereder jag och min Personal walker oss inför celibatet genom att kanalisera vår kärlek åt ofarliga håll. Idag har vi koncentrerat all vår kärlek på potatismos och Norra berget. Och jag har tagit reda på att det finns sju nunneordnar inom Svenska kyrkan. Men frågan är om vi inte borde bege oss utomlands när vi ändå är igång.

...har studiemedlet kommit och samtliga studenter firar på Ica. Jag provar en ny taktik: Tänk fattigt innan du blir fattig. Jag tänker rotfrukter och Euroshopper:
182 kronor som räcker till hur många måltider som helst. Men jag har mycket kvar att lära: godis, riskakor och lyxmärket Bregott är dagens svarta får. Däremot är jag nöjd att jag skippade juice och fisk.

Inga kommentarer: